Wij stimuleren en faciliteren

Wij stimuleren mensen om de juiste keuzes te maken. Wij helpen daarbij door hen de vaardigheden, kennis en de kans te geven om zelf die richting te kiezen. Door aan de ene kant het ontwikkelen van pensioenvoorlichting en aan de andere kant ons te richten op het stimuleren van initiatieven die bijdragen tot financiële bewustwording. Daarnaast organiseren we evenementen voor mensen die financieel minder zelfredzaam zijn. We doen dit samen én vanuit onze kracht. We organiseren hiervoor evenementen en nemen deel aan bestaande initiatieven. We sluiten partnerships met organisaties die hetzelfde doel nastreven. Uiteindelijk gaan we daarmee van zelfredzaamheid naar samenredzaamheid.

Onze Visie

Wij voelen ons verantwoordelijk voor de toekomst van mensen. Het is een groot goed om zelf achter het stuur van je leven te zitten. Helaas is dat niet iedereen gegeven. We willen echter allemaal genieten van later. Sommigen hebben daar wat hulp bij nodig. Hulp die hen stimuleert om zelf de juiste keuzes te maken.

Financiële zelfredzaamheid

Alle initiatieven die wij ondersteunen hebben als gezamenlijk thema financiële zelfredzaamheid. Maar wat is financiële zelfredzaamheid? Een mens is financieel zelfredzaam als hij/zij keuzes maakt waarbij zijn/haar financiën in balans blijven. Zowel nu als in de toekomst. Wij helpen mensen om zelfstandig hun financiën te regelen en daar hun verantwoordelijkheid over te dragen. Dat is niet alleen op het moment dat je zelf al je geldzaken kunt regelen, maar ook dat je weet wanneer je hulp zou moeten inroepen.